BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Have a Chat


ShoutMix chat widget

About Me

My photo
Im a kind and friendly typo person. Im really into the Black and Red in colour. I will always take a good care of my HP laptop and my Nokia X3. I love singing and all Dato' Siti Nurhaliza's songs.

Thursday, February 26, 2009

last last day

Hm.... hye semua... selamat petang... I know tat kajap im on and kajap im off from this blog... hahahaa... but then no worries laaa... coz i will awesh visiting my blog ane juwa... hahahaa...


Urm... u want more story???? Okay lah let me tell you some story about what had i lalui before this... hehee... nda plang seberapa ne my story ah...


Last tuesday night kan kami semua (except my sis nda ikut due to have a fever) sembahyang di umah nene irah di berakas, kami sembahyang jemaah magrib, hajat and isya, trus membaca yassin, it is for nene laki irah kan bejumpa doktor on the next day in the morning and tarus baca doa selamat for my nene bini irah birthday... (I did ask my mum berapa tahun udah age nene, tapi she also doesn't know, hehehe) Afta we had done sembahyang apa, baru tah kami makan beramai-ramai... and actually irah inda sabar kan open the cake and take it out from the box, im not sure sapa yg sponsor that cake and it was very delicious... nyummie.... Owh yeah... that night juwa my cousin, Ka Mamai ada jual tudung yg dari dubai di belinya which is $10 per tudong... at 1st im not interested kan ikut mbali but then afta my mum success on pujuk-in me... nah 4 tudong irah ambil, inda alang-alang kan... hahaha.... and baik juwa dpt bayar "ansur2" hahahaha...
Now i move on my story about last wednesday (25Feb09), my dad bangunkan irah bangun page ah coz ea kan bawa irah ke hospital juwa, ea minta dangani ke sana sal my nene laki ada perjumpaan doktor at 9am in Physician clinic at Ripas Hospital. Urm.. ukan kami sja yg dgn kan nene jumpa the doctor, yg ada time atu is Babu Sanah, Uda Hj Ishak, Ngah Saheb and Pa pehin. Actualy the clinic was started at 10am but then the doctor's had promise to ask my nene to come at 9am... so while waiting the doctor to come and nunggu pkul 10am, were goin to the Canteen for having sum drinks and foods. At 1st punyalah ramai org and we tot there is no tables and seats for us, but then ada juwa a groups of guys yg prihatin and they were already finish juwa on mengisi their stomachs... hehehe, thank you very much guys... :) yeay... at last we get seats juwa... hahaa.. makan punya makan plus with ceta2, nah pkul 10 cea udah jam ah... so kami pun tarus tah bawa nini jumpa doktor and time atu me and my dad tunggu di luar sja coz tak boleh ramai2 x ah masuk dalam bilik doktor... hehehehe... around 10.35am baru tah the perjumpaan was done and nene pun tarus kana bawa balek by my Ngah Saheb. While Babu Sanah back to her work which is in the operation theatre (at Ripas Hospital juwa) and Pa Pehin pun balek juwa. So yg tinggal is me, my dad and Uda Hj Ishak, yatah ea ikut kami balik, but then alum lage kami balik tue coz my uda kan be-Xray dulu arah bahagian Radiology.... so kami pun jalan jap ke ward 11 coz my mum call my dad tadi, she told my dad that Pa Sari was betahan at ward 11, afta tau the real story, membari suspen juwa lah and we were told tat he wud be discharge on that day and that time juwa... hahaha... tulang dalam lututnya was like 'tegisil', euw.... i can't imagine how was it feel... hm... then my uncle atu kana pinjamkan tongkat for a while... hehehee... get well soon pa sari... :) lepas tue kami pun tarus mengaga balek my uda and he had done juwa afta doin his x-ray thingie, then we get off from that place, we plan kan antar uda ke brakas arah umah nene, but then my uda had received a call from his office, and he was ask to taje some documents in BIA at Finance Ministry, tapi ea skajap plang sja, so while waiting my uda, me and my dad ke KHEU dulu to fecth up my mum for having lunch.... then ke Kementerian Kewangan balik, ambil uda and then tarus tah kami ke berakas, at that time hujan was turun dgn lebatnya.... tapi skajap sja lah and thank god... having lunch di sana lpas tu me, my dad and my mum jalan ke Faize restaurant di Serusop coz kn dgn kan my bro and his girlfren lunch and my mum yg bayarkan since it was a "Pay Day", hahahaa... Then kami 3 pun jln ke Hua Ho b4 antar my mum balek kaja, di sana my dad kan meliat-liat baju kemeja and konon kan membali lah if ada yg ea tepakai, but then he has not get one... hehee... and guess what im the one yg sampai membali a flat shoe yg cute coz ada ribbon and a very sweet colour, mix of pink and brown... hehehe... wana know the price??? it is only $13.90... yatah irah inda mau2 juwa minta bali kan... hahaha... thank you pa for givin me the $$... hahahaha.... Loves yah :) Afta kami antar my mum balek kaja, Me and my dad pun singgah jap di Athirah, kan balikan makanan for my sis arah KFC and bapa kan buy some fruits, then baru tah kami balik ke rumah and it was like 2 lalu di petang hari... cewah... okay lah thats all for now ah.. ngaleh ku eyh menaip ani... kan bek if ku cakap dapat tertera taurs in this screen... hahaahahaha... how I wish i had that type of machine... wehehe....

0 comments: