BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Have a Chat


ShoutMix chat widget

About Me

My photo
Im a kind and friendly typo person. Im really into the Black and Red in colour. I will always take a good care of my HP laptop and my Nokia X3. I love singing and all Dato' Siti Nurhaliza's songs.

Friday, January 2, 2009

Sukan Ria Keluarga kali ke-4

Hye again fellas.... i wana continue my story that had happen on the 2nd January 2009 wic is about the Sukan Ria Keluarga kali yg ke 4 bersempena dgn Menyambut Awal Tahun Hijrah 1430/Masehi 2009. Acara pada tahun ini terdapat tiga sesi iaitu sesi pagi yg bermula pada jam 6 pagi diadakan aerobic beramai-ramai, acara walkhaton yg bermula dari rumah ngangah irah menuju ke hujung jalan di kaki bukit kawasan kubur Kg.sinarubai dan seterusnya were having our breakfast such as cucur udang, egg sandwich, tea tarik and orange campur.


Then sesi yg kedua adalah sesi petang yang mana bermula pada pukul 4 ptg.


Games yg pertama adalah "Cari Barang", each family diwakili by one person only and for my family irah lah yg jadi wakilnya, hehehe.... since nada kanak2 in my family so i haf to join in this games, if nda kalah juwa my family tue.... hahahaa.... the games are like this; meniup belon hingga pecah dan hendaklah mencari barang yg tertulis dalam kertas yg terdapat dlm belon, for your information, actually my balloon is not pacah tapi nda semana-mana a roll of green paper was terkeluar from that balloon, so irah ambil, tarus baca and ambil that thing, it is Cawan plastik.... hahaaa... at last irah dpt number 4, so jadi tah and atleast dpt juwa hadiah sagu hati... hahaha... *bangga ku eyh... wasseehhh!!!*


Games yg kedua adalah "Maths", each family diwakili oleh seorang shj. menjawab soalan maths yg telah disediakan di atas kad manila, selesai menjawab, lari ke garisan penamat. In this game i didn't get any number due to my un-confidence of myself, my question are "5*7" and then i tot my answer wasn't right yth yg membuatkan irah lose... huhuhu.... takpe la....


Games yg ketiga adalah "Melontar Shuttle Cock", this game is only for mothers yg 40 below years old, well my mom yg jadi wakil kami and even ea nda manand but im proud with my mum coz i know she did very well yesterday.... :)


Games yg keempat adalah "Family Games" (Golkan bola netball ke dlm post), for this game my father, my bro and my sis yg jadi wakil for our family, at first kami dapat dua gol done by my dad and my sis, then after playoff again kami kalah, hm.... *i haf no comment about this... but i do enjoy on watching them playing with the ball, hahaha*


Last but not least is Sesi yg ketiga iaitu sesi malam yg bermula pukul 7.45mlm. Every family get arrived in Uncle G Shahri & Mama Hjh Zanis's house because it was held in their place. Acara dimulakan dgn ucapan drpd pengerusi Amit G Saini and Penasihat 2 Ngangah G Ramli. Followed by Acara mendeklamasikan sajak.


For acara Mendeklamasikan sajak, im was chosen by my family to be the wakil and then i did the very last minute practise with my sista in our room... huhu... nervous gila x ah... whereas my turn number is 8 whih is the last contestants, I had try my best and finally i get number 4, atleast dpt hadiah sagu hati juwa.... Im proud of myself coz it is my first time ever in my life baca sajak infront of people.... hahaha.... I loike.... :)


Then Acara Fancy dressing yg khas untuk kanak2 shj.... well mcm2 ada lah pokoknya.... ada yg jadi witch, cinderella, minnie mouse, macho man, org JOWO, Aladdin.... well ofcourse the winner is Halinahtus saadiah yg jadi witch during that night, very the creative and lawa.... nda sia2 parents and uncu Qillahnya merubah kedia miatu.... hehehe...


After that ada acara surprise for our parents yg di-organised by Maisyarah wich is "Tongue twist".... syok lah this games and we all had fun during the parents trying their best.... hehehe... then the acara followed by penyampaian hadiah, pengundian next host family which is won by Amit G Saini, makan time (bbq and tarus potong cake for Bro Hanif yg birthday kemarin juwa) and then the acara was done successfully.

0 comments: